Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

  • 09-10-2015

Badania kładki w Przemyślu

Dnia  09.10.2015 studenci PRz, przy wsparciu uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych i Ogólnokształcących w Przemyślu, wzięli udział w badaniach dynamicznych nowej kładki pieszo-rowerowej przez San w Przemyślu.

Kładka o konstrukcji podwieszonej posiada stalowy pylon o wysokości 38.0 m oraz pomost z dźwigarów z drewna klejonego o wysokości 1.55 m łączonych stalowymi poprzecznicami. Podwieszenie zrealizowane zostało w postaci 24 stalowych lin o średnicy 32-40 mm.

Badanie polegało na próbie wzbudzenia drgań kładki poprzez synchroniczne oraz niesynchroniczne przemieszczanie się po jej pomoście osób biorących udział w badaniach. Obciążenia obejmowały  podskoki, bieg, marsz oraz próbę wzbudzenia poziomych drgań konstrukcji. Przeprowadzenie badań synchronicznych ułatwiało emitowanie sygnału dźwiękowego i komendy prowadzącego grupę. Pomiary były wykonywane przy pomocy akcelerometrów i indukcyjnych czujników przemieszczeń. Łącznie w badaniu wzięło udział  80 osób. Badania przebiegły pomyślnie. Oprócz badań dynamicznych przeprowadzono badania statyczne – na kładce umieszczono balast o łącznej masie 70 ton.

 

 

 Link do filmu z przebiegu badania: Wideo

Badanie pod obciążeniem dynamicznym - przejście swobodne
Badanie pod obciążeniem...
Badanie pod obciążeniem dynamicznym - przejście synchroniczne 6 osób
Badanie pod obciążeniem...
Badanie pod obciążeniem dynamicznym - przejście swobodne 60 osób
Badanie pod obciążeniem...
Badanie pod obciążeniem dynamicznym - przejście swobodne 80 osób
Badanie pod obciążeniem...
Koło Naukowe Mostowców